Přejít k hlavnímu obsahu

VELKOOBCHODNÍ PRODEJ - PRODEJNA JE OTEVŘENA PRO VŠECHNY DRŽITELE IČO! Jste živnostník nebo právnická osoba? Přijďte nakoupit na prodejnu, máme otevřeno ve velkoobchodním formátu bez omezení!

OTEVŘENO

Výdej objednávek elektrokol a náhradních dílů po telefonické dohodě nebo emailem NEPŘERUŠEN. 720 321 234 / info@zeusbike.cz servis veškerých elektrokol a jízdních kol

Výdejna PPL Parcel Shopu NEPŘERUŠENA.

Otevírací doba Po-Pá 10:00 - 18:00 hod. Sobota zavřeno. 

 

Středový motor

Středový pohon:

Elektrokola se středovým pohonem si získávají u zákazníků stále větší oblibu. Jedním z hlavních důvodů, proč je středový pohon tolik oblíbený je jeho výkon neboli točivý moment. Legálně se na veřejných komunikacích může používat výkon s motorem do 250 W a proto nezbývá výrobcům elektrokol než zvyšovat výkon motoru přes točivý moment.

Ten se měří v Newton metrech (Nm). Dnes už je u všech velkých výrobců (Bosh, Yamaha, Brose, Shimano, Bafang, Dapu) běžný výkon okolo 80 Nm. Německý Brose má například na modelu Drive S 90 Nm, dnes nejsou žádnou vyjímkou i vyšší kroutící momenty. 

 

Elektrokolo se středovým pohonem je také lépe vyvážené díky umístění motoru. Těžiště je více pod cyklistou a tím se elektrokolo i lépe ovládá. Středový motor má snímače šlapání a tím umí poznat kdy potřebujete pomoc. Snímače mohou být torzní nebo otáčkové. Snímač na elektrokole se středovým pohonem Vám určí, jakým způsobem využijete jeho přímoc. Díky této elektronice se dá říct, že středové pohony jsou úspornější. Opět záleží, kde budete jezdit, na jakém povrchu a jak dlouhý bude cyklovýlet nebo jízda v terénu.

 

Dojezd ovlivňuje spousta faktorů jako váha jezdce, zkušenost s řazením včetně počasí. Od tohoto všeho se odvíjí a určuje dojezd elektrokola.  Nevýhodou bývá vyšší zátěž na převodník, řetěz a zadní systém přehazování ozubených kol. Obecně se dá říct, že byste řetěz měli měnit od 700 km do 2000 km. Záleží na způsobu, jak jezdíte, jakou máte váhu a jak se obecně o řetěz staráte. Každopádně tím, jak je celá soustava namáhána je životnost nižší.

 

Středové motory bývají hlučnější a při jízdě bez asistence (přípomoci) motor klade určitý odpor. Záleží na daném typu motoru a velikosti převodníku. Dále je tento pohon citlivý na přesnost řazení a seřízení přehazovačky. Středový motor doporučujeme, pokud chcete aktivně jezdit sportovnější jízdu, zejména v terénu. Jinými slovy, pokud na elektrokole chcete jezdit opravdu velmi aktivně je to volba právě pro Vás.



Pokud hledáte středový systém u nás si určitě vyberete elektrokola s motory od výrobců Yamaha (Lapirre), Bosh (Ghost), Brose (BESV), Shimano (Lapirre), Dapu (Ecobike), Bafang (Crussis) .