Váha elektrokola

Mezi časté dotazy zákazníků patří váha elektrokola. Zjednodušeně by se dalo napsat, že elektrokolo je dvakrát tak těžší než běžné jízdní kolo. Pojďme si to probrat trochu podrobněji a říct si rozdíly. Bavme se o klasických hliníkových rámech a nechme pro tentokrát karbon mimo toto téma ke kterému se časem vrátíme. Pohled je obecný, nerozlišujeme zda rám kola má zadní odpružení či nikoliv.

Elektrokola i jízdní kola mají základní váhu danou provedením rámu. Jízdní kolo má konstrukci bez přípravy pro motor a baterii a tím se dostáváme k prvnímu rozdílu. Elektrokola mají konstrukci připravenou pro upevnění elektromotoru a baterii. Hned tedy zde je znatelný rozdíl a v to konstrukci rámu. 

Motor pro elektrokola váží v rozmezí od +/- 2,8 až +/- 5 kg dle výrobce tohoto komponentu. Tedy ke konstrukci rámu přidáme váhu motoru a už jen zbývá baterie. Váha baterie se odvíjí dle své kapacity. Pro příklad baterie s kapacitou 500 Ah váží +/- 2,9 Kg. Baterie s kapacitou 700Ah váží +/- 3,6 Kg a baterie s kapacitou 1000Ah váží +/- 4,4 kg.  

 

Toto jsou dva rozdíly ve váze mezi jízdním kolem a elektrokolem. Váha elektrokola se obecně dá říct má v průměru 23 kg s baterií a motorem. Rozdíly jsou opět mezi výrobci. Například německý výrobce Cube má u svých modelů horských kol váhu +/- 25,5 Kg. Český výrobce Lovelec se pohybuje u horských kol s váhou okolo 23 Kg.  Závěrem by se dalo říct, že horské elektrokolo se standardní baterií 630 Wh váží v průměru 23 kg.  Váha se liší napříč výrobci elektrokol, jako orientační údaj by tato informace měla být dostačující. Uvidíme kam se bude váha elektrokol ubírat v budoucnosti.