Přejít k hlavnímu obsahu

Váha elektrokola

Mezi časté dotazy zákazníků patří váha elektrokola. Zjednodušeně by se dalo napsat, že elektrokolo je dvakrát tak těžší než běžné jízdní kolo. Pojďme si to probrat trochu podrobněji a říct si rozdíly. Bavme se o klasických hliníkových rámech a nechme pro tentokrát karbon mimo toto téma ke kterému se časem vrátíme. Pohled je obecný, nerozlišujeme zda rám kola má zadní odpružení či nikoliv.

 

Elektrokola i jízdní kola mají základní váhu danou provedením rámu. Jízdní kolo má konstrukci bez přípravy pro motor a baterii a tím se dostáváme k prvnímu rozdílu. Elektrokola mají konstrukci připravenou pro upevnění elektromotoru a baterii. Hned tedy zde je znatelný rozdíl a v to konstrukci rámu. 

 

cube rám

rám specialized zeus bike

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Motor pro elektrokola váží v rozmezí od +/- 2,8 až +/- 5 kg dle výrobce tohoto komponentu. Tedy ke konstrukci rámu přidáme váhu motoru a už jen zbývá baterie. Váha baterie se odvíjí dle své kapacity. Pro příklad baterie s kapacitou 500 Ah váží +/- 2,9 Kg. Baterie s kapacitou 700Ah váží +/- 3,6 Kg a baterie s kapacitou 1000Ah váží +/- 4,4 kg.  

 

baterie bosh

 

Toto jsou dva rozdíly ve váze mezi jízdním kolem a elektrokolem. Váha elektrokola se obecně dá říct má v průměru 23 kg s baterií a motorem. Rozdíly jsou opět mezi výrobci. Například německý výrobce Cube má u svých modelů horských kol váhu +/- 25,5 Kg. Český výrobce Lovelec se pohybuje u horských kol s váhou okolo 23 Kg.  Závěrem by se dalo říct, že horské elektrokolo se standardní baterií 630 Wh váží v průměru 23 kg.  Váha se liší napříč výrobci elektrokol, jako orientační údaj by tato informace měla být dostačující. Uvidíme kam se bude váha elektrokol ubírat v budoucnosti.

Váha elektrokola zeus bike