Dojíždět na elektrokole láká celou čtvrtinu Evropanů

Nedávný průzkum, který si nechala zpracovat evropská centrála společnosti Shimano, poodhalil ochotu a motivaci Evropanů dojíždět na elektrokole do zaměstnání či za jinými denními povinnostmi. Studie, které se zúčastnilo přes dvanáct tisíc respondentů z deseti různých zemí, ukázala, že bezmála čtvrtina Evropanů zvažuje přechod do sedla elektrokola.

Průzkum, který si nechala zpracovat evropská centrála společnosti Shimano, jasně ukázal, jak si elektrokola stojí v jednotlivých státech starého kontinentů. Zatímco například v Nizozemí si přechod do sedla elektrokola umí představit čtyřicet sedm procent dotazovaných, ve Velké Británii je podobně smýšlejících občanů pouhopouhých jedenáct procent. Velké naděje do elektrokol vkládají také Španělé (39 %), Italové (33 %) a Belgičané (31 %), spíše skeptičtí naopak zůstávají Francouzi (18 %) a Švédi (15 %). Tipnete si, jak by si v této konkurenci vedla Česká republika?

Důvodů, proč lidé zvažují přechod z automobilů, motocyklů a prostředků hromadné dopravy právě na elektrokola, průzkum odhalil hned několik. Třicet čtyři procent dotazovaných uvedlo, že by se jízdou na elektrokole rádi udržovali v dobé fyzické kondici. Třicet procent respondentů se zaštiťovalo ochrannou přírody, dalších třicet procent se doznalo k prosté snaze ušetřit. K nejvíce odrazujícím faktorům se potom řadí nebezpečí nepříznivého počasí (37 %), vysoká cena elektrokola samotného (34 %) a v neposlední řadě obava, že do práce přijedete zpocení a špinaví (25 %).

Ve světle těchto dat je zřejmé, že elektrokolům jsou více naklonění obyvatelé zemí se stálým podnebím, jako je například ve Španělsku či Itálii. Nepopiratelný vliv má rovněž cyklistická tradice a rozvinutá dopravní, potažmo cyklistická infrastruktura, která na přední příčky vyšvihla kupříkladu Belgii či Nizozemí. Na opačném pólu tabulky se z logických důvodů ocitla psím počasím proslulá Velká Británie či spíše mrazivé Švédsko. Více podrobných informací hledejte na webových stránkách www.shimano.com.

Tento článek je kompletně převzatý z internetového magazínu ElektricBikeAction. Děkujeme Ondřejovi Vysypalovi za tuto možnost.