Motor Yamaha

Motory Yamaha

Japonský výrobce začal vyvíjet motory již v roce 1993 a v tom samém roce vyrobil své první elektrokolo. Skutečná výroba elektromotorů a baterií započala v roce 2012. O rok později začal dodávat elektro motory i do Evropy. V tom samém roce vyvíjí a dodává motory s označením PW TE a ST se 4 jízdními režimy. Od roku 2016 dodává Yamaha model motoru s označením PW-X pro sportovní ebiky s pěti jízdními režimy. Yamaha patří mezi pět top dodavatelů motorů a baterií pro elektrokola.  Výrobce spolupracuje s výrobci jako Haibike, Giant, BH, Lapierre a další. Yamaha má výborné jízdní vlastnosti s hladkým dávkováním výkonu bez cukání. Motory kladou minimální odpor při jízdě s vypnutou asistencí pomoci motoru. Yamaha má ve své řadě tři typy motorů. Pojďme se na ně podívat blíž.

 

PWseries TE

 

Jedná se o nový motor třetí generace s označením PW-TE. Pohonná jednotka se zaměřuje na poskytování pohodlí a stabilní jízdu v městských oblastech. Motor automaticky řeší přípomoci a výkon motoru v závislosti na typu terénu. Motor má samozřejmě senzory, které jsou tu hned čtyři (Quad Sensor System Yamaha). Řídící jednotka kromě rychlostí, frekvence a síly šlapání vyhodnocuje také sklon terénu a podle něj upravuje míru dopomoci. Přítomnost snímače sklonu umožnila ke čtyřem stávajícím jízdním režimům přidat také režim pátý, který mezi jednotlivými stupni asistence volí zcela automaticky, tedy bez jakéhokoliv přičinění jezdce. Pohon má kroutící moment, který dosahuje 60 Nm. Motor má čtyři jízdní režimy Eco+, Eco, STD, High. Tento typ motorů je určen především pro elektrokola městská, krosová, trekingová a také pro levnější varianty horských elektrokol.

 


 

 


PWseries ST


Nová generace motoru s označením PW-ST se liší od motoru PW-SE předchozí generace nižší hmotností o 100 g a vyšším kroutícím momentem o 10 Nm než motor PW-TE. Tento typ motoru je populární pro svoji univerzálnost a všestrannost. Motor automaticky řeší přípomoci a výkon motoru v závislosti na typu terénu. Motor má samozřejmě senzory, které jsou tu hned čtyři (Quad Sensor System Yamaha). Řídící jednotka kromě rychlostí, frekvence a síly šlapání vyhodnocuje také sklon terénu a podle něj upravuje míru dopomoci. Přítomnost snímače sklonu umožnila ke čtyřem stávajícím jízdním režimům přidat také režim pátý, který mezi jednotlivými stupni asistence volí zcela automaticky, tedy bez jakéhokoliv přičinění jezdce. Pohon má kroutící moment, který dosahuje 70 Nm. Motor má čtyři jízdní režimy Eco+, Eco, STD, High. Všestrannost tohoto motoru může stejně tak dobře posloužit jak v elektrokolech trekových či krosových tak i v horských.

 


 

 

PWseries X2

Celosvětově uznávaná řada motorů Yamaha PW-X, nahradila Yamaha tuto předchozí řadu novým motorem PW-X2. Výrobce zachoval původní koncept „Pure Ride“ silné a ostré odezvy na pedál a přidal vylepšenou podporu napájení ve vyšším rozsahu kadence. Při zachování stejného výkonu točivého momentu 80 Nm se posouvá rozsah využitelnosti do širšího pásma otáček. To znamená, že nový model při 100 ot/min má větší točivý moment 50%. Motor má samozřejmě senzory, které jsou jako u ostatních tipů motorů čtyři (Quad Sensor System Yamaha). Řídící jednotka kromě rychlostí, frekvence a síly šlapání vyhodnocuje také sklon terénu a podle něj upravuje míru dopomoci. Přítomnost snímače sklonu umožnila ke čtyřem stávajícím jízdním režimům přidat také režim pátý, který mezi jednotlivými stupni asistence volí zcela automaticky, tedy bez jakéhokoliv přičinění jezdce. Pohon má kroutící moment, který dosahuje 80 Nm. Motor má čtyři jízdní režimy Eco+, Eco, STD, High a na víc pro dynamickou sportovní jízdu vč. těžkého terénu u horských elektrokol pátý jízdní režim ExPW. Jedná se o nejvyšší model motoru od Yamahy.